Що таке маркетплейс і в чому його особливість

Електронна комерція давно стала популярною на Заході, а в останні пару років і в Україні. Однак існує багато торгових майданчиків, які починали працювати, але не змогли вийти на високий рівень. Причин багато: відсутність попиту, невдалі рішення й недостатній маркетинг. Саме тому новачкам необхідна підтримка професіоналів.

Маркетплейс – це єдиний онлайн-майданчик, призначений для торгівлі. Він дозволяє різним людям пропонувати свої послуги, а покупцям їх отримувати. Наразі існує безліч видів електронної комерції. Однак їх об’єднує зручний і продуманий сервіс.

Маркетплейс завжди дотримується умов:

·        товари виставляються на продаж сторонніми продавцями;

·        покупці можуть одночасно замовити декілька товарів у різних продавців.

Електронна комерція має свої переваги:

·        потужний трафік покупців;

·        великий географічний обхват;

·        можливість оптимізувати витрати на рекламу;

·        швидке відкриття магазинів на майданчику.

Отже, маркетплейс дає бізнесу нові можливості. Для цього потрібно правильно побудувати торговельний майданчик, важливою складовою, якого є сайт-візитка.

Джерело: https://www.0352.ua/list/317272

Основні переваги маркетплейсів

Економія коштів (понад 1600 $)

 За даними it-rating.in.ua діапазон цін на створення Інтернет-магазину в українських рекламних агентствах стартує від 2 тис.доларів і деколи перевищує 10 тис.доларів. Вартість базового тарифу з дизайном преміум класу на маркетплейсі навряд чи перевищить 350 $.

Економія годинних і людино-ресурсів (від 3 місяців до року)

Крім часу на постановку задачі, створення і тестування Інтернет-магазину, доводиться рахуватися ще й з часом, необхідним на наповнення сайту інформацією. При наявності необхідного контенту в потрібному форматі, створення сайту на маркетплейсі разом з його наповненням не займе більш одного дня. Крім того, не потрібно укладати договори з банками та компаніями-перевізниками, не потрібно здійснювати інтеграцію платіжних систем, служб доставки, синхронізацію з 1-С та іншими агрегаторами – все це вже зроблено за вас.

Можливості просування в Інтернет

У плані просування в Інтернет, сайт, створений на маркетплейсі, має рівні можливості з самописним сайтом: його можна рекламувати в пошукових і соціальних мережах за допомогою банерів і відеороликів. Але і тут є переваги маркетплейсів – вже налагоджена можливість швидко і без складнощів всі товари експортувати в Google Merchant, створити фід ремаркетингу в Google Реклама і Facebook.

Додатковий канал продажів

Якщо ви створили сайт на маркетплейсі, всі ваші товари автоматично потрапляють у великий каталог. Каталог, як правило, відомий на ринку України і у нього велика аудиторія відвідувачів з вже сформованою готовністю до покупки. Таким чином, ви знову у виграші.

Підтримка клієнтів

 Вам завжди буде кому підказати. Ваш сайт буде закріплений за персональним менеджером порталу, який особисто зацікавлений в успіху вашого підприємства. Погодьтеся, на старті бізнесу добра порада нікому не буде зайвою.

Джерело: https://marketer.ua/ua/marketplace-an-easy-start-for-small-businesses/

Основні чинники, які впливають на прибутковість вашого Інтернет-магазину і маркетплейсу

Передбачення й дотримання тенденцій

Власники успішних Інтернет-магазинів і маркетплейсів дивляться на це як невідʼємну частину бізнес-стратегії. Важливо знати, куди йде ринок, яка потреба клієнта, які ніші розвиваються, які інструменти в авангарді digital-маркетингу.

З основних трендів у e-commerce:

·        Мобільний e-commerce. Аналітика Statista (компанія, яка спеціалізується на ринковій статистиці) вказує, що в 2020 році 82% в США купували товари за допомогою смартфона. Так само буде і у нас через кілька років.

·        Різке зростання невеликих і середніх вітрин. У найближчі кілька років ми побачимо, що невеликі та середні проєкти різко увійдуть до ТОП-20. Це відбудеться тому, що підприємці активно вчаться працювати з рекламними digital-кампаніями і змінюють свою бізнес-модель.

·        Віртуалізація онлайн-покупок. Безумовно буде більше відеомаркетингу.

Інновації та нові підходи

За останні декілька років в Інтернет-магазинах зʼявилися рейтинги та огляди, нові формати контенту, нові способи оплати, персоналізація, швидка і безкоштовна доставка та ін. Успішний магазин не стоїть на місці, а намагається щодня працювати над інноваційними IT-рішеннями:

·        Сховищами даних (так званими, PIM-системами), які вміють обробляти великі потоки інформації про товари.

·        Автоматизованою системою роботи з постачальниками Інтернет-магазину (OMS-системи). Щоб постачальники і виробники самостійно додавали товари на вітрину магазину-партнера.

·        Єдиним вікном обробки замовлень (OMS-системи).

Розуміння клієнтів і покупців

Великі компанії навчилися добре розуміти своїх клієнтів і вчасно реагувати на запити аудиторії. Насамперед через інструменти BigData — адже маючи fingerprint (цифровий відбиток) і дані про купівельну поведінку (історія покупок), можна не тільки прогнозувати покупки, але і визначати їх. Персоніфікація e-commerce досягла небувалих масштабів: кожен клієнт отримує унікальну пропозицію, з огляду на його портрет і купівельну поведінку.

Завдання зводиться до управління і розширення потреб клієнта, адже основна мета в e-commerce — це LTV (прибуток, яку приносить один користувач). Онлайн-рітейл дивиться на те, щоб отримувати максимум доходу від одного покупця. Не дивіться на трафік сумарно, дивіться на LTV.

Масштабування асортименту

Amazon міг би досі продавати виключно книги. Напевно, це був би найбільший Інтернет-магазин у своїй ніші, але він ніколи не вийшов би на нинішній мультикатегорійний рівень. В якийсь момент всі успішні Інтернет-магазини швидко розширювалися і масштабувалися.

Всі великі українські маркетплейси зараз рухаються в мульикатегорійность — кратне розширення обсягу SKU (Stock-Keeping Unit) навіть в найнесподіваніші категорії.

Рух у бік маркетплейсу

Сьогодні успішний Інтернет-магазин — це маркетплейс. Ми можемо бачити це на прикладі таких гігантів як Amazon чи Alibaba. У нашій країні це насамперед Rozetka, Епіцентр, Prom, Kasta або Алло. Маркетплейс обʼєднує різних постачальників, тим самим розширюючи доступний асортимент. Це приваблює відвідувачів, які хочуть бачити великий вибір товарів.

Коли Інтернет-магазин виростає до певного рівня, сам ринок починає йому допомагати. У таких магазинах зацікавлені всі учасники — постачальники, клієнти, покупці. Соціально-економічні закони починають працювати на компанію і вона злітає.

Джерело: https://forbes.ua/business/5-shagov-kak-prevratit-vash-internet-magazin-v-marketpleys-v-ukraine-eshche-ostalis-svobodnye-nishi-16092021-2430

Чи варто переходити на маркетплейс

Умови на всіх маркетплейсах різні: комісії, доставка, наявність або відсутність складу. Плюс на майданчиках є рекламні можливості для продавців - за окрему плату можна опинитися вище в пошуку товарів, потрапити в розсилку, розмістити банер.

Перш, ніж вибирати, варто ретельно вивчити довідкові матеріали, а якщо їх немає - подати заявку і до підключення розпитати менеджера або службу підтримки.

Постарайтеся з'ясувати у майданчика дані з продажу саме у вашій товарній ніші: які товари найпопулярніші, який рівень попиту і конкуренції, як швидко ростуть обсяги продажів в категоріях, які вас цікавлять, плани просування і розвитку. Це допоможе вибрати відповідний маркетплейс.

Виходьте на маркетплейс, якщо:

У вас товар з великою націнкою або товар масового регулярного попиту (наприклад, побутові товари). Повинні окупатися витрати на доставку, в тому числі до маркетплейса, зберігання на складі маркетплейса, комісія, знижки (іноді їх робити обов'язково). Окупити витрати можна тільки за допомогою націнки або швидкого обороту.

Ви готові приділяти роботі з маркетплейсом час. Це окремий канал продажів, робота з яким може зайняти стільки ж часу, скільки ваш основний Інтернет-магазин. Потрібно уважно вивчити договір, підготувати фотографії та опис товарів під формат майданчика, оновлювати асортимент, стежити за залишками, робити поставки в строк, стежити за відгуками покупців і відповідати на них. Цієї роботи вистачить на окремого співробітника.

Ваш товар не вимагає консультацій. Це не дорога косметика або складні технічні прилади, де у покупців обов'язково будуть питання по складу, дії, гарантії ... Не завжди всі подробиці можна розписати в картці товару. А якщо покупець щось не зрозуміє, може залишитися незадоволений товаром і напише поганий відгук. У деяких майданчиків є можливість задавати питання продавцю в розділі «Питання - Відповідь». Це частково вирішує проблему комунікації з покупцем.

Склад або пункт прийому товару маркетплейса розташований в зручному місці. Якщо ви вирішили віддавати товар на зберігання і доставку на маркетплейс (так доставка і повернення швидше), з'ясуйте, де знаходяться склади компанії. Якщо склад далеко, вам може бути дорого і незручно доставляти туди товар. А якщо не поставите партію товару в термін, можете отримати штраф.

Ви - виробник свого товару. Це необов'язкова умова, але виробникам на маркетплейсах легше, ніж тим, хто перепродує товари.

Джерело: https://www.ecwid.ru/blog/marketplejs-vs-svoj-internet-magazin-chto-vybrat-i-nado-li-vybirat.html

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що таке хостинг і як правильно обрати

Як популяризувати власний сайт

Що таке вірус на сайті і наскільки він страшний